fiilSiil

muidujuhm

jueves, mayo 11, 2006

hologramm faustist


Siinse peldiku valdaja unepesa lektüüriks on juba mitu õhtut-hommikut Madissoni Tiidu HOLOKAUST. XX sajandi masendavaim sionistlik vale. Vana loeb üle mu õla kaasa, muide – ja tema kõikenägend silm isegi säratab sealjuures: mõtle järele, võib-olla see ainult ei näi nõnda, vaid osutub paratamatuseks, et ihaldatakse seda, mis puudub, ega ihaldata siis, kui puudust ei tunta …..

Madissoni Tiidust olen rohkem teadma hakand alles viimatisel, uwwe wabba riigi ajal. Tol korral mil ta siberi kinnimajja torgati (ja kui seepääle ärksamad hinged draamamaja ees allkirju korjasid) olin veel sooja vee ja saunaseebiga ajupestud Nõukogude Noor. Perifeeriast. Minuni keelatud käsikirjad ei ulatunud (küll aga wiruärilaste kraam – soo liikus vabalt). Armastasin aja lugu. Tuul armastusel mudugi oma sentimentaalne põhjusrida – sisemaal loodud müüt avamaal tundmata jäänud ajalooõpetajast isast, meetrite kaupa romaane, emasse aastakümnetetagusest vaikimiseks söövitatud küüditamishirm… See selleks nigu ööldakse. Ühesõnaga esikorda märkasin Madissoni Tiitu tõsisemalt vaadata siis kui ta mede praeguste esade poolt wabba riigi (mille ketis ka kirjutaja südamest vabadust sõnus) nn kukutamisekatse pärast kinnimajja torgati. Ajukäärude vahele tekkinud vastuolumulgust puistus pahna pestud lokkide alla. Miks? Miks osutub väidetavalt vastandliku ideoloogiaga riigis dissidendiks kuulutatud tegelane dissidendiks ka meite umma, väidetavalt vabade eestlaste vabas riigis?
..............................................................................................
Nii et esad, kes te enda kummlaudil diploomasid harituseks peate -- keelan-käsen-poon-ja-lasen-poliitika tingib täiendavate kinnimajakohtade ehitamise vajaduse… või ei tingi ka? Kriminaale ju asutakse valimatult vabadusse puistama – ju tehakse ruumi vastumeelsuslastele... näädsa, ikkagist on diploomadel alglooma tarkus taga, see Sekeldaja seletus laiendatud malemängu tundmisest…

3 Comments:

Blogger Eppppp said...

Mul on küsimus su eesti keele kohta - kas see on sul mingi murde, murrakuga osaliselt (äkki selle SJ, Olustvere oma? sa vist sealtkandist?). Või lihtsalt suvaliselt räägid sellist oma keelt.

12 mayo, 2006 09:57  
Blogger karmik said...

:) hea küsimus, Epp (nii vist öeldakse tavaliselt... samas oled esimene, kes taolise küsimuse esitab)! Too keel milles kirjan (suuliselt kasutan harvem, ja hingega haakuvas seltskonnas vaid) omab mõjutusi mitmest murdest (olen elanud kolmel erineval keelealal); inimestelt, kelle keelekasutuse omapära mulle lähedane; raamatutest; ka internetist jne. Olustveres (kus ma ei ela vaid ametis käin) räägitakse üsna kena kirjakeelt enamasti, vaid õpilastelt olen mõnikord midagi ehedat kuulnud.
Ning sõnad jäävad mulle ise külge.

See oleks hästi lühike vastus :)

12 mayo, 2006 14:04  
Blogger karmik said...

PS keel mu arust Elav Olend...

12 mayo, 2006 14:18  

Publicar un comentario

<< Home